Şanlıurfa son zamanlarda turizmde önemli adımlar atıyor.
Buna bağlı olarak çalışmalar da turizm alanında yoğunlaşıyor.
Tarımda giderek gerileyebiliriz, sanayide de pek ileride
olduğumuz söylenemez. Şu anda elimizde kalan turizmdir. Çünkü turistlerin gezip
göreceği tarihi bölgelerimiz, doğal güzelliklerimiz oldukça fazla.
Balıklıgöl'e gelsen inanç turizmi, Harran'a gelsen tarihi
yapılar, Halfeti'ye gelsen cennet gibi bir yer. Bozkırın, kurak iklimin
ortasında sahil bir kent... Göbeklitepe'ye gelsen tarihin başlangıç noktası.
Bütün bu değerlerimiz bize büyük bir avantaj sağlıyor. 2019
Yılının da Göbeklitepe Yılı olması ve dünyanın gözünün Şanlıurfa'ya çevrilmesi
bize büyük bir fırsat oldu. Ama gelelim bu fırsatı nasıl değerlendirdiğimize.
Şanlıurfa turizm sezonunda daha çok tanıtıma yöneldi ve
diğer eksikliklerini unuttu. Sürekli tanıtım çalışmaları konusunda çalışmalar
yapıldığı kamuoyuna bildirildi. Dışarıdan bakınca gerçekten siyasilerimizin,
belediyelerimizin, STK'larımızın çalıştığını gördük. Meğerse içi boşmuş.
İnşaatın temeli yapılmadan duvarların yapılmaya çalışıldığını gördük. Bu
duvarlar da zaten bir süre sonra dayanamaz, çöker.
Çalışmaların plansız yapıldığını düşünüyorum. Çünkü 2 milyon
turist hedefi belirlendi ama bunların nerede ağırlanacağı düşünülmedi. Yani
tanıtım gösterileri, asıl çalışmaları gölgede bıraktı. Şu anda hangi turizm
uzmanına sorarsak soralım, hepsi Şanlıurfa'nın hatasını aynı kalemden yazar.
Bütün nedenler aynı: Plansızlık, programsızlık...
Bu nedenle 2 milyon turist hedefimizin de düştüğünü görür
gibiyiz. Çünkü Şanlıurfa'da konaklamak için otel bulamayan turistler gelmekten
vazgeçiyor. Bu sadece bu yılla sınırlı kalmaz. Acilen bu sorunların çözülmemesi
durumunda önümüzdeki yıllarda da hedefi büyütmek yerine küçültmek zorunda kalacağız.
Bundan sonraki çalışmalarda duvardan önce temelin
sağlamlaştırılması umuduyla...
Yazan: Murat Doğan
0 Yorumlar